Miata Cup - Všeobecná pravidla platná od 1.1.2011

 

1. Úvod
 
1.1 Miata Cup – je seriál amatérských závodů na uzavřených okruzích. (dále MC).
 
1.2 MC se řídí výhradně těmito propozicemi. V případě vzniku jakýchkoliv sportovních nebo organizačních sporů, které nejsou popsány v oficiálních dokumentech pořadatele, ten si vyhrazuje právo rozhodnout v těchto věcech dle vlastního uvážení. Takové rozhodnutí je konečné.
 
  
2. Definice
 
2.1 Soutěžícím se rozumí jakákoliv fyzická osoba, která se přihlásí na základě řádně vyplněné přihlášky a není odmítnuta pořadatelem.
 
2.2  Jezdcem se pro účely těchto propozic rozumí osoba, která řídí přihlášený vůz.
 
Jezdci musí splňovat následující podmínky:
            a/ dovršení 18 let věku
            b/ vlastnit řidičský průkaz skupiny B
            c/ vlastnit platné zdravotní pojištění
            d/ podepsat dokument prohlášení jezdce
 
2.3  Podnikem se pro účely těchto propozic rozumí závodní událost s vlastními výsledky. Zahrnuje kromě jiného i vlastní závod. Podnik začíná a končí podle časového harmonogramu vyhlášeného v rozpravě.
  
2.4  Řídící orgány podniku jsou:
Pět členů závodní rady (dále ZR) volených účastníky MC koncem kalendářního roku pro MC v roce následujícím.
V případě nepřítomnosti ZR řídící orgány určuje zástupce pořadatele.
 
  
3. Propozice
 
3.1 Tyto propozice nabývají účinnosti zveřejněním a nahrazují všechny předcházející propozice pro závody pořádané MX-5 klubem ČR.
 
3.2 Pořadatel může přizpůsobit jednotlivá ustanovení těchto propozic daným podmínkám podniku formu zvláštních ustanovením jednotlivých podniků po schválení závodní rady.
 
3.3 Podnik může být zrušen rozhodnutím pořadatele.
 
 
4. Vozy
 
4.1 Do seriálu MC mohou být přihlášeny vozy splňující následující podmínky:
            a/ vozidlo musí být Mazda MX-5 (platí pouze pro divizi 1 a 2)
            b/ vozidlo musí být osazeno motorem Mazda, který byl sériově dodáván výrobcem do modelu MX-5 (platí pouze pro divizi 1 a 2)
            c/ vozidlo musí být schváleno pro silniční provoz, což na požádání musí majitel doložit technickým průkazem nebo obdobným dokumentem.
           
 
4.2 Vozy jsou rozděleny do následujících divizí:
 
Divize 1:         Mazda MX-5 
                    Typ NA, NB nebo NC s obsahem motoru do 1800 ccm
 
Divize 2:         Mazda MX-5 
                    Typ NA, NB nebo NC s obsahem motoru nad 1800 ccm
 
Divize 3:         Všechny vozy bez omezení značky, modelu nebo objemu motoru či případných úprav nepovolených
                    v divizi 1a 2.
 
Pokud dojde v Divizi 1 k změně obsahu motoru (vrtáním, výměnou, atd.) bude vozidlo přeřazeno do Divize 2. Zatajování této skutečnosti znamená okamžitou diskvalifikaci ze seriálu MC.
 
 
5. Úpravy vozidel
 
            a/ Pneumatiky – pro účast v MC lze použít libovolné pneumatiky bez omezení.
            b/ Motor – veškeré úpravy jsou povolené a to i včetně přeplňování. Použití volných dílů nesmí mít za následek změnu jmenovitého zdvihového objemu motoru. Je zakázáno použití NOS.
            c/ Palivo – všechna vozidla musí používat bezolovnatý benzín nebo naftu. Použití LPG je zakázáno.
            d/ Podvozkové díly – úpravy volné
            e/ Interiér – úpravy nesmí ohrožovat bezpečnost posádky
            f/ Exteriér – aerodynamické prvky jako křídla, spoilery, atd. jsou povoleny, s tím že nesmí zvětšit žádný rozměr vozidla podle TP o víc než 200mm.
 
  
6. Startovní čísla
 
Startovní čísla budou přidělena pořadatelem. Bez startovního čísla nebude vpuštěno vozidlo na trať.
 
 
7. Bezpečnostní výbava jezdců
 
Při jízdě po okruhu je jezdec i spolujezdec povinen použít ochrannou přilbu!
 
 
8. Všeobecné podmínky
 
8.1 Všichni jezdci, soutěžící a zástupci pořadatele účastnící se MC, se zavazují dodržovat všechna ustanovení těchto propozic, případně vydaných doplňků.
 
8.2 Je odpovědností soutěžících zajistit, že všechny osoby dotčené jeho přihláškou a z jeho doprovodu, dodržují po celou dobu podniku ustanovení těchto propozic.
 
8.3 Soutěžící musí zajistit, že jejich vozy vyhovují podmínkám shodnosti, způsobilosti a bezpečnosti po celou dobu podniku.
 
8.4 Účastníci MC jsou povinni řídit se pokyny pořadatelů. Přítomnost účastníků ve všech prostorech závodiště je na vlastní riziko! Pokud bude činnost nebo chování účastníka nebo jeho doprovodu v rozporu s pokyny pořadatele, bude vykázán mimo areál závodiště bez náhrady nákladů.
 
8.5 Na všech komunikacích v areálu, na kterém se podnik koná, musí všechna vozidla dodržovat maximální rychlost 20km/h a dbát zvýšené opatrnosti. Toto ustanovení se netýká závodní dráhy, jestliže byla pořadatelem otevřena k „volným jízdám“ nebo pro vlastní „závod“.
 
8.6 V celém areálu podniku je ZAKÁZÁNO vypouštění veškerých ropných produktů. Jejich případný únik je každý účastník povinen neprodleně nahlásit pořadateli. Jejich úmyslné vypouštění bude trestáno pokutou ve výši 30 000,- Kč. Účastník, který se takového přestupku dopustí, je povinen uradit nejen pokutu, ale i veškeré náklady spojené s odstraněním následků a případných škod a nadále bude vyloučen ze závodu.
 
8.7 Po ukončení podniku je soutěžící povinen po sobě uklidit svou parkovací volnou plochu, případně box.
 
8.8 Otevření závodní dráhy k „volným jízdám“ na okruhu a/nebo pro „závod“ je avizováno pořadatelem vyvěšením zelené vlajky u vjezdu na okruh. Uzavření dráhy je oznamováno u vjezdu na okruh vyvěšením červené vlajky. Při vyvěšení červené vlajky není nikdo oprávněn bez souhlasu pořadatele na okruh vjíždět. Po vyvěšení červené vlajky musí všechna vozidla,   v té době se na okruhu vyskytující, bez zbytečné prodlevy okruh opustit. Jestliže to z nějakých důvodů není možné (havárie, závada atp.) - musí o této skutečnosti ihned uvědomit pořadatele.
  
 
9. Řád seriálu
 
9.1 V sezóně budou vypsány nejméně dva podniky zahrnující měřený závod na tři kola s pevným startem.
 
9.2 Čas a místo konání jednotlivých podniků bude určen pořadatelem vždy ke konkrétnímu podniku.
 
9.3 Bodování
Body do seriálu budou přiděleny jezdcům v každém závodě a pro každou divizi zvlášť. Pokud se odjede víc než dva závody MC. Bude se vždy nejhorší výsledek závodu každému jezdci škrtat.
 
Místo   1    2    3    4    5    6    7    8
Body   10   8    6    5    4    3    2    1
 
9.4 V případě, že dojde k rovnosti bodů, lepší umístění v poháru bude přiděleno jezdci, který dosáhl lepšího umístění v jednotlivém podniku poháru.
 
9.5 Pokud bude pořadí dle bodu 9.4 shodné, bude se rozhodovat dle lepšího škrtnutého výsledku.
 
9.6 V případě, že o konečném pořadí nerozhodne bod 9.4 ani 9.5 bude lepší místo uděleno jezdci, který se umístil lépe v posledním podniku sezóny.
 
 
10. Registrace
 
Registraci podávají soutěžící pro každý podnik samostatně do termínu uzávěrky registrace elektronicky, faxem nebo písemně.
V registraci každý účastník uvede své jméno, příjmení, tel. číslo, případně přidělené startovní číslo a údaje o vozidle (značka, model, obsah motoru).
 
 
11. Startovné
 
11.1 Aktuální informace o startovném na stránkách pořadatele www.mx5.cz.
         Ceny se mohou během sezóny měnit dle aktuální situace a počtu vozů.
 
11.2 Poplatek za druhou měřenou jízdu na jiném voze nebo měřenou jízdu spolujezdce je 200,- Kč a bude vybrán při administrativní přejímce.
 
11.3 Startovné se platí za vůz ne za řidiče. Řidiči se mohou během volných jízd na voze střídat. Při měřených jízdách platí bod 11.2.
     
11.4 Storno:
            a/ storno 60 dní před konáním podniku 100% vrácení platby
            b/ storno 10 dní před konáním podniku 50% vrácení platby  
            c/ storno 9 a méně dní před termínem podniku – platba propadá
 
 
12. Administrativní přejímka
 
Žádný soutěžící a jezdec se nesmí účastnit podniku, pokud včas neabsolvoval administrativní přejímku. Při přejímce je nutné nahlásit jméno, příjmení, startovní číslo, značku vozu, model vozu, obsah motoru vozu, případně přeplňování motoru. Každý jezdec je povinen řádně vyplnit, podepsat a odevzdat prohlášení jezdce.
Pokud registrovaný účastník půjčí svůj vůz jiné osobě, je sám odpovědný, že tato osoba bude mít podepsané prohlášení jezdce! Bez podepsaného prohlášení nikdo nesmí na trať.
 
 
13. Rozprava
 
Rozprava organizátora závodu s jezdci se uskuteční v den závodu, před samotným zahájením volných jízd.
Při rozpravě organizátor seznámí jezdce s časovým harmonogramem dne a poučí jezdce o pravidlech jízdy na okruhu.
Jezdci jsou povinni se rozpravy zúčastnit. Kdo se rozpravy nezúčastní, nevyjede na okruh!
Pokud se organizátor závodu rozhodne uskutečnit další rozpravu, uskuteční se tato dle jeho uvážení a kdykoliv během dne.
 
 
14.Volné jízdy na okruhu
 
Při jízdě po okruhu je třeba v zájmu zachování maximální bezpečnosti dodržovat některá základní pravidla:
 
14.1 Při vjezdu na dráhu nesmíte ohrozit ostatní. Na dráhu vjíždějte tak, abyste nekřížili dráhu jezdcům, kteří již jedou po okruhu obvykle mnohem vyšší rychlostí než vy. Jejich možnosti při vyhýbání jsou omezené.
 
14.2 Začněte pomalu, nesnažte se ihned lámat osobní rekordy. Bez zahřátých pneumatik a brzd bude mít vaše rychlá jízda ještě rychlejší konec.
 
14.3 Držte zvolenou stopu (i když není ideální) a neprovádějte náhlé a nečekané změny směru jízdy. Můžete tím ohrozit rychlejší jezdce, kteří jedou za vámi, snaží se odhadnout vaši stopu a nejsou připraveni reagovat na náhlé změny směru vaší jízdy.
 
14.4 Na rovinkách se snažte držet rychlost a neohrožujte za vámi jedoucí jezdce nečekaným bezdůvodným zpomalením.
 
14.5 V případě, že vás postihne nehoda nebo technická závada, tak nezůstávejte na dráze nebo ve výjezdové zóně, ale co nejrychleji opusťte dráhu či výjezdovou zónu, zapněte výstražná světla a opusťte vozidlo.
 
14.6 Zastavení na dráze nebo jízda v protisměru je přísně zakázána.
 
14.7 Řiďte se vždy pokyny organizátorů!
 
14.8 K jízdě po okruhu slouží pouze prostor závodní dráhy, jestliže je tato otevřena ve smyslu odst. 8.8. Ostatní komunikace v areálu mají svá pravidla pro pohyb osob a platí na nich pravidla pro provoz na silničních komunikacích s maximální povolenou rychlostí 20 km/h.
 
           
15. Závod
 
15.1 Závod začne na pokyn organizátora dle časového harmonogramu. Závodem se rozumí jízda na čas na tři kola s pevným startem. Účastníci se řadí na start dle startovních čísel.
 
15.2 Každý jezdec má pouze jeden pokus se svým vozem a svůj vůz může půjčit jen jednomu dalšímu jezdci na měřenou jízdu. Jezdec z divize 1 se může zúčastnit závodu v divizi 2 a naopak. Není možné odjet dvě jízdy v jedné divizi. Toto je však podmíněno souhlasem organizátora, který to může z důvodu časových nebo jiných zamítnout. Za druhou jízdu je vybrána částka 200,- Kč.
Druhá jízda jednoho jezdce se nezapočítává do divize 3.
 
15.3 Jezdci účastnící se divize 3, se mohou zúčastnit jednoho závodu v divizi 1 nebo 2 s půjčeným vozem. S platností podmínky v bodu 15.2.
 
15.4 Před samotným startem do měřené části závodu, má každý startující právo na jedno zahřívací kolo. Po odjetí měřené části bude jezdec odmáván a objede ještě jedno kolo v kterém sjede do boxů nebo na odstavnou plochu.
 
15.5 Vyhlášení vítězů
Vyhlašují se vždy první tři nejrychlejší jezdci z divizí 1, 2 a 3.
 
 
16. Všeobecná bezpečnost
 
16.1 Závodní dráha je definovaná bílou čárou na obou stranách trati. Vůz může během jízdy využívat celou šířku vozovky. Jakmile je však vůz sledován na přímé části trati jiným vozidlem, které je trvale rychlejší, musí mu umožnit předjetí tak, že uhne ke straně závodní dráhy a dá signál směrovým světlem.
 
16.2  Jízda mimo vymezení tratě (s výjimkou neúmyslného smyku či jiných potíží na trati) i jen částí automobilu je přísně zakázána! Pokud k tomu dojde při závodu může organizátor jezdce diskvalifikovat!
 
16.3 Jestliže během závodu vozidlo zastaví, musí tak učinit mimo dráhu, odkud bude co možná nejrychleji odstraněno.
 
16.4 Jezdec nesmí tlačit vozidlo po závodní dráze.
 
16.5 Na vozidle se může pracovat pouze v prostoru k tomu určeném (volná plocha, boxy)
 
16.6 Jezdec, jehož vůz má během závodu nebo volných jízd vážné mechanické potíže musí opustit dráhu nebo se vrátit do boxů, jakmile je to bezpečné. Vozidlo, z něhož uniká olej musí okamžitě opustit trať. Je přísně zakázáno vracet se s takovým vozidlem do boxů po závodní dráze.
 
16.7 Organizátor může jezdci nařídit lékařské vyšetření včetně testu na obsah alkoholu a to kdykoliv během podniku.
 
16.8 Přední potkávací a zadní koncová světla musí být rozsvícena vždy, pokud je zhoršena viditelnost na trati (déšť, mlha) nebo když to vyhlásí organizátor závodu.
 
16.9 Porušení ustanovení týkající se všeobecné bezpečnosti může mít za následek až vyloučení jezdce a/nebo vozidla z podniku.
 
16.12 Jakákoli urážka činovníků nebo nevhodné chování soutěžícího, jeho spolujezdce nebo doprovodu bude trestáno okamžitým vyloučením soutěžícího ze závodu!
 
 
17. Protesty, odvolání
 
17.1 Protest může podat pouze odpovědná osoba soutěžícího, která je zapsána v přihlášce k danému podniku písemně u organizátora podniku do 30 minut po ukončení závodu. Po uplynutí této doby nelze protest podat.
 
17.2 Oprávněnost protestu posuzuje komise složená ze závodní rady. Komise si může dle potřeby přizvat k rozhodnutí kteréhokoliv účastníka, popřípadě osoby jež uzná za vhodné vyslechnout za účelem vynesení výroku.
 
17.3 Organizátor má právo protest nepřijmout. Musí se však jednat o případ, ve kterém je jednoznačně právo na straně jezdce, proti kterému je protest podán. Organizátor je povinen podat vysvětlení.
 
 
18. Reklama
 
Veškerá práva na reklamu a propagaci v prostoru celého závodiště jsou během konání MC majetkem pořadatele, který jejich využitím může smluvně pověřit jiné subjekty.
Jakákoliv forma reklamy, propagace a prezentace je bez souhlasu pořadatele zakázána.
 
 
Motoristický sport je nebezpečný! Soutěžící včetně svého doprovodu (jezdci, mechanici, členové doprovodu a hosté) se účastní podniků MC na vlastní nebezpečí. Nesou samostatnou občansko právní a trestně právní odpovědnost za všechny škody způsobené jimi a jejich vozidly!

Vyhledávání